Cum masori ROI-ul generat de sistemul de digital signage?

AVITECH | Cum masori ROI-ul generat de sistemul de digital signage

ROI-ul este un termen financiar, deseori calculat folosind o simpla formula: profitul rezultat in urma vanzarilor minus costul acelei investitii, impartit la cost, iar acesta este exprimat in procente. De exemplu, Mihaela cumpara actiuni in firma Acme Corp la 2000 $, iar mai tarziu le vinde la 2600 $. Din suma finala de 2600 $ scade costul initial de $ si obtine un profit net de 600 $. Apoi imparte aceasta suma la costul initial de 2000 $, rezulta 0.3, cifra ce este multiplicata de 100 de ori pentru a obtine un procentaj de 30 pentru ROI. Destul de simplu atunci cand banii conteaza, insa cum putem masura ceva mai putin tangibil precum roi-ul generat de sistemele de digital signage?

Un sistem digital signage ar trebui privit mai degraba din perspectiva marketing-ului decat din cea financiara din moment ce scopul nu are intotdeauna legatura cu banii, ci cu engagement-ul.  Astazi exista formule pentru masurarea ROI-ului generat de marketing. Indiferent de formula pe care o companie o utilizeaza , scopul este de a obtine un ROI cat mai mare si de a creste valoarea acestuia in timp. O metoda este de a analiza profitul brut vs bugetul de marketing, iar cealalta foloseste  CVL (Customer Value Lifetime) in locul profiturilor brute. Aceasta abordare este mai apropiata de modul in care privim ROI-ul generat de digital signage.

Marketing-ul este folosit pentru a influenta oamenii sa aleaga produsele si serviciile tale in detrimental celor oferite de competitorii tai. Majoritatea sistemeleor de digital signage din retai sunt utilizate in acest scop. Sistemul de digital signage organizational este diferit, acesta este folosit pentru a informa angajatii si vizitatorii cu scopul de a interactiona cu organizatia, de a-i intelege valorile si de fi la curent cu noutatile.

Acestea sunt costurile masurabile pentru a instala si mentine un sistem de digital signage:

  • Hardware (ecrane, media playere)
  • Software (sistem de administrare a continutului)
  • Infrastructura (retea, alimentare, cablare)
  • Training sistem
  • Abonari la continut
  • Servicii externe de design  
  • Mentenanta si suport

Apoi urmeaza costurile aditionale de a plati oameni pentru a crea si programa continutul si de a intretine sistemul de digital signage. Multe beneficii ale sistemului de digital signage sunt intangibile (loialitate fata de brand, experienta vizitatorilor, moralul angajatilor) si contribuie la alti factori de business (pastrarea angajatilor, satisfactia vizitatorilor), . Dar care este profitul generat de sistemul de digital signage?

In locul ROI-ului, concentreaza-te asupra obiectivelor specifice pentru comunicarea individuala sau campanii privind feedback-ul calitativ, schimbarile de comportament. Imprumuta idei care provin din masurarea comunicarii interne, unde profesionistii folosesc obiective SMART, indicatori de performanta si alte instrumente. In locul Return on Investment propunem termenul de Return on Involvement.

Lucrul valoros aici nu este reprezentat de bani, ci de informatie. Asadar, pentru a masura ROI-ul generat de sistemul de digital signage, ai nevoie de informatii care sa iti spuna daca:

  • Oamenii au o experienta placuta
  • Oamenii sunt informati sau distrati
  • Oamenii vor continua sa foloseasca sistemul de digital signage pentru ca il considera valoros

Este esential ca tu sa stii ce vrei sa obtii cu ajutorul sistemului de digital signage. Este folosit pentru a imbunatati productivitatea? Cu scopul de a imbunatati experienta vizitatorilor? Pentru a creste interactiunile din online? Scopul trebuie sa fie relevant si masurabil. Obiectivele stabilite vor determina continul afisat pe ecrane, dar si maniera in care vei masura rezultatele, de aceea acestea trebuie gandite bine.

Adevarul este ca ne pasa de ceea ce masuram, nu invers. Asadar, asigura-te ca stii ce vrei inainte de a alege metodologia. Este usor sa publici statistici si grafice, dar acestea sunt ineficiente fara analiza pe care o poti utiliza pentru a-ti indeplini obiectivele.

Cere cotatie de pret pentru sistemul de digital signage