Studiu de caz Bosch | Sistem de management al fluxului de calatori pentru aeroportul din Budapesta

Studiu de caz Bosch | Sistem de management al fluxului de calatori pentru aeroportul din Budapesta

Perioadele de asteptare la punctele de verificare din aeroport sunt deseori imprevizibile, transformandu-se in niste dureri de cap pentru calatori si manageri de securitate. Tehnologia potrivita poate oferi ajutor, iar in aeroportul din Budapesta exista deja o solutie inteligenta pentru gestionarea fluxului de calatori. In general, este simplu pentru calatori sa isi planifice ruta de acasa pana la poarta. Acestia stiu de cat timp au nevoie pentru a ajunge la aeroport cu masina sau cu transportul public, insa o anumita parte a calatoriei este imprevizibila: asteptarea pentru a trece de punctele de verificare. Aici se formeaza cozi lungi, care deseori conduc la surprize neplacute. Primul gand care le trece prin minte multor calatori atunci cand vad o coada lunga este: ,,Voi mai prinde zborul?’’.

Pe masura ce cozile cresc in fata punctelor de verificare, vizitatorii devin din ce in ce mai enervati.  Acest lucru intensifica riscul de securitate, avand in vedere faptul ca zona din fata punctelor de verificare este mai usor de accesat de catre potentialii atacatori decat cea din spate. Pentru calatorii din Aeroportul International din Budapesta situatia se poate schimba in viitor. Timpul de asteptare estimat este afisat pe un ecran in terminalul 2a. Sunt doua puncte de verificare, unul pentru fiecare terminal, iar calatorii pot alege la ce coada sa se aseze in functie de timpul de asteptare al fiecaruia. De exemplu, daca unul dintre punctele de verificare este foarte aglomerat, dar la celalalt sunt cateva persoane, calatorii se pot duce la cel din urma pentru a economisi timp.

Directorul securitatii din aeroportul din Budapesta si-a dorit ca timpul de asteptare sa fie afisate la punctele de securitate. Acesta afirma ,,Provocarea sta in distribuirea calatorilor in  mod echitabil intre cele doua puncte de securitate pentru respectivele terminale’’ Pentru a realiza aceasta, nu a fost  nevoie sa investeasca intr-o noua infrastructura de camere, ci a fost suficient sa integreze 5 camere noi de la Bosch in reteaua existenta.  Aceste camere video ofera o calitate excelenta a imaginii si materiale potrivite pentru procesarea datelor prin intermediul unui algoritm. Aceasta ii permite solutiei sa recunoasca cati oameni asteapta la fiecare punct de verificare si cand acestia trec prin usile de iesire. 

Solutia poate calcula timpul mediu de asteptare si il poate afisa pentru calatorii care nu au trecut prin punctele de control. Aceasta solutie este capabila sa distribuie automat calatorii intre punctele de control.  Calatorii nu se vor ma baza pe personalul aeroportului pentru a afla cati oameni sunt la fiecare punct de control, ci vor vedea singuri prin care dintre cele doua vor trece mai repede.

Resurse suplimentare

Cere cotatie de pret pentru sistemul de gestionare a fluxului de persoane